{html_head_end}

To jest przybliżona wizualizacja wydruku strony. Aby sprawdzić jak strona będzie wyglądała po wydrukowaniu, użyj opcji "Podgląd wydruku" w przeglądarce.

Ładunki drobnicowe



Istotną pozycją w ofercie obu portów jest obsługa ładunków drobnicowych przeładowywanych metodą konwencjonalną, także w kontenerach i w systemie ro-ro.

Od lat funkcjonują wypracowane i doskonale sprawdzające się w praktyce ciągi logistyczne na przewóz ładunków drobnicowych m. in.:

Infrastruktura portowa, zarówno w Szczecinie jak i w Świnoujściu pozwala na obsługę kontenerów i innych jednostek ładunkowych. Roczna zdolność przeładunkowa terminalu wynosi 200.000 TEU.

W zakresie oferty żeglugowej Szczecin oferuje regularne połączenia żeglugowe do krajów skandynawskich, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Rosji oraz kontenerowe połączenia dowozowe do największych portów bazowych – Hamburg, Bremenhaven oraz Rotterdam. Z kolei ze Świnoujścia oferowanych jest 10 odejść dziennie promów do Szwecji (Ystad i Trelleborg) oraz regularne połączenia żeglugowe do Norwegii.

Oferta drobnicowa portu obejmuje również składowanie, konfekcjonowanie oraz przepakowywanie towarów w tym w Wolnych Obszarach Celnych. Jest to szczególnie ważne dla towarów spoza Unii Europejskiej – mogą być one składowane bez płacenia cła i innych opłat. W Szczecinie ładunkiem najczęściej korzystającym z tej formy są bloki granitowe, ziarno kakaowe, natomiast w Świnoujściu dominują ładunki mrożone.